Openingstijden gemeentekantoor gaan veranderen

SLIEDRECHT – Met ingang van maandag 4 januari 2016 worden de openingstijden van het gemeentekantoor aangepast. Inwoners regelen steeds meer digitaal, zoals een uittreksel aanvragen, een verhuizing doorgeven, een melding doen over de buitenruimte of een vraag stellen aan de gemeente.

Voor enkele producten of diensten moeten inwoners nog naar de balie van Publiekszaken komen. De gemeente Sliedrecht vernieuwt daarom de openingstijden. De gemeente zegt zo beter aan te sluiten op ontwikkelingen in de dienstverlening. (Foto Sliedrecht24)

De gemeente biedt steeds meer producten en diensten digitaal aan. Een bezoek aan de balie is daardoor niet meer nodig. De aanvraag van een uittreksel is online te regelen, zo ook het doorgeven van een verhuizing, het doen van een melding in de buitenruimte (wijklijnmelding) of het stellen van een vraag aan de gemeente. De gemeente verwacht de komende jaren dat de dienstverlening aan de balie steeds verder afneemt.

Thuisbezorgen
Vanaf het eerste kwartaal van volgend jaar kunnen inwoners ervoor kiezen om hun paspoort of identiteitskaart te laten bezorgen. De gemeente bezorgt thuis of op het werk door heel Nederland, ook ’s avonds en op zaterdag. Voor € 4,95 extra per document kunnen inwoners van deze service gebruik maken. Met deze service hoeven inwoners hun paspoort of identiteitskaart niet meer persoonlijk op te halen. 

Openingstijden
De balie gaat extra open op woensdagavond. De openstelling op donderdagavond blijft. De balie is vanaf januari geopend op maandag, dinsdag en vrijdag van 09.00 tot 12.00 uur én woensdag en donderdag van 14.00 tot 19.30 uur. Dat sluit meer aan op de behoefte van inwoners. 

Plaats een reactie

*=Verplicht veld