Hooghe Lijster zit al dagen zonder intercomsysteem

SLIEDRECHT – De verhuurder, MVGM Woningmanagement, belooft het probleem steeds op te lossen, maar nog steeds doet de intercom van de Hooghe Lijster het niet. Dat meldt de huurdersvereniging van het appartementencomplex aan Sliedrecht24. Het probleem speelt al dagen en wordt tot heden niet opgelost.  

Het is niet de eerste keer dat de intercom bij de Hooghe Lijster het laat afweten. Al twee jaar zijn er problemen met het systeem. Volgens de huurders belooft MVGM Woningmanagement al twee jaar dat de intercom wordt vervangen, maar dat is tot op heden nog niet gebeurd. (Foto Huurdersvereniging de Hooghe Lijster)

Dat betekent dat je niet weet of er iemand voor de deur staat. “Mocht het bezoek telefonisch laten weten dat zij voor de deur staan, dan is het probleem nog niet opgelost, want dan werkt nog steeds het intercomsysteem niet. Vervolgen moet je als bewoner naar beneden om handmatig de deur voor het bezoek te openen. Dit gaat als je goed ter been bent, maar in de Hooghe Lijster wonen echter merendeel hoogbejaarden en gehandicapten voor wie het een probleem is als je naar beneden moet”, legt Bernhard van Houwelingen van de huurdersvereniging uit. 

Niet bereikbaar
Die heeft al verschillende keren gebeld met de verhuurder over het probleem. Van Houwelingen: “Er wordt dan beloofd dat het vandaag nog wordt gerepareerd. Maar nog altijd niet. Maandagochtend kwamen verzorgsters om bewoners te wassen, maar helaas zul je in je pyjama naar beneden moeten, als je dat al kunt, om open te doen. Sterker nog. We komen er achter dat nu ook het intercomsysteem  van het blok van de onderste 6 etages niet meer werkt, dus, 48 appartementen zijn niet bereikbaar. Mocht er iemand vallen en iets breken en een ambulance nodig hebben, dan kun je het vergeten.” Van Houwelingen vindt het te gek voor woorden. Van Houwelingen: “We betalen tussen de €900,– en €1.100,– huur per maand, maar enige service van de verhuurder ho maar.”

8 gedachten over “Hooghe Lijster zit al dagen zonder intercomsysteem”

  1. Dames, Heren,

    We stoppen deze discussie. Het gaat weer richting forum.

    Oost reageerde keurig op het artikel.
    Dat is de voorwaarde.

    De reacties daarop waren op Oost en waren geen reacties meer op het artikel.
    Alleen die worden nog geplaatst.

    Redactie Sliedrecht24

  2. Oost het gaat er bij mij niet om of een bericht mijn goedkeuring heeft, maar ik zie het net als Nomen Nescio . Ook voor mijn gevoel maakt U de meestal oudere bewoners heel erg belachelijk.

  3. Snap deze reactie ook niet echt. De problemen die deze mensen ervaren belachelijk maken is wel erg makkelijk. Mijn schoonouders overwogen daar te gaan wonen, heb ze er van kunnen weerhouden, juist vanwege de absurd hoge huur. Punt is dat wanneer je een beetje fatsoenlijk inkomen hebt en boven de 55 bent je voor de sociale huurwoningen maar moeizaam in aanmerking komt. Dus het is niet alleen de zogenaamde zeurende bovenlaag die in deze appartementen woont. Daarnaast zwaait er niks voor de “verhuurder”, misschien eventueel maar voor de “huurder” , maar ook die opmerking is gebaseerd op drijfzand.

  4. Sorry Jootje , kun je misschien uitleggen waarom deze reactie nergens op slaat?(vond hem zelf wel spitsvondig en grappig, met een positieve ondertoon)
    Ik begrijp dat u liever alleen berichten ziet die uw goedkeuring kunnen verdragen, daarvoor moet u bij Sliedrecht24 zijn.

    @redactie is er al een update over het bellenpaneel?
    We snakken naar updates aangaande dit wereldprobleem 🙂

  5. Wat een leed, hé?
    En potverdriedubbeltjes wel bijna 1000 euro betalen, dus wordt er een oplossing verwacht van een tovenaar of zo?
    Altijd blij met zulke nieuwsberichten, dat betekent namelijk dat het goed gaat in de wereld en ons dorp.
    Maar nu zal er wel wat zwaaien voor de verhuurder, want die heeft het gemeld aan de redactie van Sliedrecht24…

Plaats een reactie

*=Verplicht veld