Home Keukens ontvangt FD Gazellen Award 2017

RIDDERKERK / SLIEDRECHT – De jaarlijkse FD Gazellen Awards zijn dinsdag 14 november 2017 uitgereikt aan de snelst groeiende bedrijven van Nederland. Het Ridderkerkse bedrijf Home Keukens ontving er evenals in 2016 ook in nu één. Ondernemer en inwoner van Sliedrecht Andries Bakker: “We zijn uiteraard verrast, maar ook enorm trots op deze erkenning. Het geeft aan dat het ons ook nu weer gelukt is om groei te realiseren.” Verschillende klanten van het bedrijf komen uit Sliedrecht. De uitreikingen van de FD Gazellen Awards 2017 vonden plaats in De Stadsgehoorzaal te Leiden. 

Ondernemer Andries Bakker neemt de FD Gazellen Award 2017 in ontvangst. 

De Awards worden jaarlijks door Het Financiële Dagblad uitgereikt aan alle ondernemingen die de afgelopen drie boekjaren ten minste 20 procent gegroeid zijn in omzet. Het Financiële Dagblad maakt daarbij onderscheid in de groepen kleine, middelgrote en grote bedrijven. Eigenaar Andries Bakker: “We zijn ervan overtuigd dat we deze plek te danken hebben aan onze aan-huis-formule en de inzet van ons team. In de keukenbranche, waarin toch een duidelijke krimp waar te nemen was tijdens de afgelopen 5 jaren, groeien we nog steeds. Daarin zien we dat de gedachte ‘home’, namelijk bij mensen thuis een keuken verkopen, een innovatieve manier van werken is. Het blijkt hieraan veel behoefte is bij mensen die nadenken over zo’n grote beslissing als een keuken kopen.” Inmiddels vierde het bedrijf afgelopen september het 5 jarig bestaan en zijn heeft het bedrijf 18 personeelsleden full time en parttime op de loonlijst staan.

Keukens aan huis verkopen
Anders dan reguliere keukenbedrijven heeft het Ridderkerkse bedrijf geen showroom waar ze klanten ontvangt, maar rijden medewerkers met busjes het hele land door om bij mensen thuis de keuken te tekenen en uit te laten zoeken. De busjes zijn uitgerust met talloze stalen, boeken en materialen. Bakker: “Bij de klant aan de keukentafel bekijken we in alle rust de ruimte waar de keuken moet komen, bespreken we de wensen en tekenen we die op de computer uit.” Een formule die in crisistijd succes heeft geboekt, zo toont de behaalde omzetgroei. “Daar komt bij dat we kunnen aantonen dat we, door deze manier van werken, dezelfde keukens voor minder verkopen dan onze concullega’s. We besparen namelijk enorm op kosten, doordat we geen showroom hebben, die doorberekend worden aan de klant.”

Onderscheidend
Naast deze vernieuwende manier van werken, waar het bedrijf in 2013, 2015 en 2016 ook al titels voor ontving – Starter van de Maand bij ING Nederland, Rising Star binnen het SHELL LifeWIRE programma, nominatie voor Quooker Innovatie Award 2016 en FD Gazellen Award 2016 – introduceerde Home Keukens afgelopen maanden een nieuwe innovatie, namelijk de beleving van de nieuwe keuken in Virtual Reality. Een enorme stap in de keukenbranche. Andries: “Hiermee kunnen klanten op een unieke manier een kijkje maken in de nieuwe keuken. Zodoende wordt de showroom aan huis nog realistischer” Reden genoeg om trots op te zijn dus. Bakker: “Absoluut, met deze nieuwe manieren willen we ervoor zorgen dat we de beste keukenzaak van Nederland worden en blijven. Als we daarop blijven focussen, kunnen we blijvend onderscheidend zijn in de huidige marktomstandigheden.”

Plaats een reactie

*=Verplicht veld