Sliedrecht kort op tv en niets over baggerindustrie

SLIEDRECHT – Veel kritiek op sociale media zondagmiddag 27 november 2016 na het RTL4-programma ‘Nederland heeft het!’, waarin ook Sliedrecht kort te zien was. Voornaamste klachten waren ’te kort’, ‘waar was het Baggermuseum?’, ‘veel bombarie om niets’ en ‘Sliedrecht wil alleen maar mooi zijn, … meer niet’. 

In het programma leidde ondernemer Gert-Jan van Ravenswaaij de presentator rond in delen van Sliedrecht, waaronder het centrum en bij de Adriaan Volkersingel. Gert-Jan deed de presentatie overigens uitstekend in beeld. (Foto Sliedrecht24)

Op de Sliedrechtse facebookpagina ‘Toen en nu’ waren nauwelijks positieve reacties te lezen. Het meest opvallende was dat het woord baggeren of baggerindustrie niet viel en laat dat juist nu een groot kenmerk zijn van Sliedrecht. Ook het wonen aan de dijk werd gemist. Dat is kennelijk misgegaan in de voorbereiding. “Als je als gemeente Sliedrecht, als je je dorp wil promoten en meer mensen naar Sliedrecht wil krijgen, is het dan verstandig om mensen op ‘de overkant’ te wijzen. Hou de toeristen / dagjesmensen in het dorp. Daar wordt het geld dan uitgegeven en heeft de plaatselijke middenstand er iets aan”, schreef een kijker op Facebook.

Kosten
Misschien waren de verwachtingen te hoog gespannen voor het gesponsorde programma (RTL zendt tot 18.00 uur gesponsorde programma’s uit – red.) of is er door mensen met onvoldoende kennis van het dorp input geleverd. Sliedrecht24 heeft de gemeente Sliedrecht zondag, vanwege de vele kritische noten op sociale media, gevraagd hoeveel geld de lokale overheid aan het programma heeft bijgedragen. 

3 gedachten over “Sliedrecht kort op tv en niets over baggerindustrie”

  1. Deze gemeente moet iemand er neerzetten die verstand van zaken heeft en niet zegt, ik heb van horen zeggen dat de grote kerk zo en zo oud zou zijn. Dat getuigd niet van veel kennis over je gemeente [of woont hij niet????]

  2. Voor een uitzending op RTL 4 en 5 is ook de kringloopwinkel benaderd. Een serie over kringloopwinkels, mooi verhaal, promotie, en wij paste precies in het plaatje voor hun programma van 2, 5 of 3 minuten. Een bijdrage voor het gebruik van camera’s (!) was 2900 euro. Dat was niet overeenkomstig het mooie verhaal voor hun programma. We vonden dat te veel. Op 5 december zou de eerste aflevering zijn. Kijken wie er wel ingetrapt is.

Plaats een reactie

*=Verplicht veld